7 jel, hogy valakinek gyógyszerallergiája van

, Jakarta – Sokan allergiásak egyes tárgyakra és élelmiszerekre is. A tárgyakra és az élelmiszerekre való allergia mellett kiderül, hogy egy személy gyógyszerallergiát is tapasztalhat. Ez az immunrendszer bizonyos típusú gyógyszerekre adott kóros reakciójának egyik típusa.

A gyógyszerallergia személyenként változhat. A gyógyszerallergia leggyakoribb tünete a bőrkiütés, csalánkiütés vagy láz. Ezután a súlyosabb reakciók közé tartozik az anafilaxia, egy veszélyes állapot, amikor a szervezet sokkot kap, a vérnyomás hirtelen leesik, és a légutak beszűkülnek. A gyógyszerallergia nem a gyógyszer mellékhatása, és nem is túladagolás okozta állapot.

A gyógyszerekkel szembeni allergiás reakciók általában fokozatosan jelennek meg, összhangban a szervezet antitestrendszerével, amely a gyógyszert elutasítja. Előfordulhat, hogy ez a reakció nem jelentkezik azonnal, amikor először veszi be a gyógyszert. A korai szakaszban az immunrendszer felismeri a gyógyszert, mint a szervezetre káros anyagot, majd lassan antitesteket fejleszt.

Ezenkívül az antitestek észlelik és megtámadják a gyógyszer anyagát. Ez a folyamat gyógyszerallergia tüneteit okozhatja. A legtöbb gyógyszerallergiának csak enyhe tünetei vannak, és néhány nappal a gyógyszer szedésének abbahagyása után elmúlnak. A gyógyszerallergia gyakori tünetei a következő tünetek közül csak egyet vagy többet foglalhatnak magukban:

Bőrkiütés

A gyógyszerallergiában szenvedők egyik jellemzője a bőrkiütés. Vörös kiütés vagy dudorok jelennek meg a bőrön, mint egy rovarcsípés, de nagy mennyiségben. Néha a kiütést viszketés kíséri a bőrön.

Viszkető

A gyógyszerallergiában szenvedő személy jellemzője a test viszketése. A viszketés is kísérheti a kiütést. Nem ritkán a viszketés hőérzettel és karcoláskor fájdalommal jár.

Láz

A gyógyszerallergiás személy másik jellemzője a láz. A láz az antitestek elleni védekezés egy fajtájaként jelenik meg, mivel a szervezetet olyan anyagok támadták meg, amelyeket a szervezet természetesen elutasít, mert nem alkalmas.

Duzzanat a testben

A gyógyszerallergia duzzanatot okozhat a szervezetben. Duzzanat előfordulhat bizonyos gyógyszerallergia esetén. Az a rész, amely általában duzzanatot tapasztal, az arc. A szemeket a duzzadt orcák is lenyelhetik, így hosszú időbe telik, amíg visszaáll a normális állapot. Vannak olyanok is, akik gyógyszerallergiában szenvednek, aminek következtében az egész testen duzzadnak.

Nehéz lélegezni

A légszomjat gyógyszerallergia is okozhatja. A légszomj a légutak korábbi duzzanat miatti szűkülete miatt jelentkezik. Ez azért történik, mert a légutak is gyors allergiás reakciót adnak, ha a légúti traktusban sok nyálka van. A duzzanat mellett a nyálka légszomjat is okozhat.

Bronchospasmus

Hörgőgörcs fordulhat elő, ha egy személy gyógyszerallergiában szenved. A hörgőgörcs az, amikor a légutak izmai összehúzódnak és korlátozzák a levegő bejutását. Ezt a rendellenességet gyakran tapasztalják olyan emberek, akik allergiásak az antibiotikumokat tartalmazó gyógyszerekre.

Mérgező epidermális nervolízis

A gyógyszerallergiás személy, bár ritka, toxikus epidermális nerkolízist okozhat. A toxikus epidermális nerkolízis nagyon súlyos reakció az antibiotikumokat tartalmazó gyógyszerekre. A bőr és a nyálkahártya felhólyagosodik és hámlik, alatta vörös húst mutatva.

Ez 7 jele annak, hogy valakinek gyógyszerallergiája van. Ha allergiás a gyógyszerre, megbeszélheti ezt egy megbízható orvossal a címen . Egyszerű, csak kell Letöltés Alkalmazás az App Store vagy a Play Store áruházból.

Olvassa el még:

  • Mik az antibiotikum-allergia jelei és hogyan kell kezelni?
  • Igaz, hogy az ételallergia egy életen át lappanghat?
  • A kisgyermekek ételallergiájának kezelésének helyes módja