Az oltás mellékhatásai lázat okoznak gyermekeknél, miért?

Jakarta – A csecsemők számára kötelező a védőoltás, mert segít megelőzni a babák veszélyes és életveszélyes betegségeket. Sajnos az oltás nehéz pillanat lehet a szülők számára, mert nem bírják elviselni, hogy babájuk sírni kezd, amikor injekciót kapnak.

Nos, az egyik mellékhatás, amely gyakran előfordul a legtöbb csecsemőnél az immunizálás után, a láz. Tulajdonképpen normális, ha egy gyerek lázas az oltás után? Akkor miért okoznak lázat a védőoltások a gyermekeknél?

Okok Az immunizálás lázat okoz

Valójában a vakcinákat a betegség azon részének felhasználásával állítják elő, amely megvédi a babát, de nem okozza a betegség elkapását. WebMD. Ez a vakcina arra utasítja a szervezetet, hogy vérfehérjéket, úgynevezett antitesteket termeljen a betegség leküzdésére.

Olvassa el még: Mikor a legjobb idő a HPV-oltásra a genitális szemölcsök megelőzésére?

Például az anyák szamárköhögés elleni védőoltást adnak gyermekeknek. Ha egy gyermeket sújt a betegség, szervezete felismeri a tüneteket, és megfelelő módszerekkel és fegyverekkel rendelkezik a betegség tüneteinek leküzdésére, így kialakul az immunrendszer.

A vakcina beadása után megjelenő enyhe reakció azt jelzi, hogy az adott immunizálás kezd hatni a szervezetre. Ennek a reakciónak a megjelenése annak a jele, hogy a gyermek teste új antitesteket termel. Általában ez a reakció néhány napon belül magától elmúlik. A gyermek beoltásának lehetséges hatásai a következők:

  • Zúzódások és bőrpír a befecskendezett test területén;

  • A gyermek nyűgösebb lesz és könnyen sír;

  • Enyhe láz;

  • Nehéz elaludni.

Eközben vannak olyan reakciók is, amelyek viszonylag ritkák, mint például hányás, álmosság és étvágytalanság. Tehát a gyermek immunizálása után fellépő láz természetes reakció.

Olvassa el még: Miért okozhat bénulást a gyermekek láza?

Azonban az oldalról idézve Északnyugati gyermekgyakorlat , azonnal vigye kórházba a gyermeket, ha az anya az alábbi tünetek közül néhányat észlel:

  • A gyermek nem ébred fel etetni;

  • A gyermek több mint két órán keresztül megállás nélkül sír;

  • 24 óránál tovább szokatlanul magas láza van;

  • A gyermek gyorsan lélegzik.

Annak érdekében, hogy a gyermekek azonnal kezelést kaphassanak, az anyák használhatják az alkalmazást hogy időpontot kérjen a legközelebbi kórház orvosához, így nem kell minden alkalommal sorban állnia, amikor kezelést szeretne kérni.

Ha a gyermekek belázasodnak a védőoltások miatt, mit tegyenek a szülők?

Az immunizálás lázat okoz a gyermekeknél, ez normális. Az azonban biztos, hogy az anya mindig aggódik. Nos, ha ez történik a babával, oldal Gyermeknevelés Firstcry tegye a következő javaslatokat:

  • Adjunk megfelelő mennyiségű folyadékot a gyermeknek anyatejet vagy ásványvizet adhat neki, ha szabad fogyasztania. A láz kiszáradáshoz vezethet, ezért nagyon fontos gondoskodni a folyadékbevitelről.

  • Kísérje a babát , gyengéd és nyugtató simogatásokat adj, mert a gyereknek csak édesanyja ölelése és meleg ölelése kell.

  • Kerülje a réteges ruhák viselését a gyerekeken az oltás után, mert kellemetlenül érzi magát. Ha lázas, ügyeljen arra, hogy gyermeke kényelmes ruhát viseljen, hogy jobban tudjon aludni az oltások után.

Olvassa el még: Hogyan lehet leküzdeni a lázat a DPT immunizálás után?

Ne aggódjon, ha gyermeke belázasodik az immunizálás után, mert ez a szervezet természetes reakciója. Az anyáknak csak arról kell gondoskodniuk, hogy gyermekeik egészségesek maradjanak, és maximális segítséget nyújtsanak. Ne felejtse el beadni gyermekének az oltást az ütemterv szerint, rendben?

Referencia:
WebMD. Hozzáférés 2020-ban. Mire számíthat, miután gyermeke oltást kapott.
Északnyugati gyermekgyakorlat. Hozzáférés: 2020. Vaccines Side Effects/Fever Management.
Parenting First Cry. Letöltve 2020. Csecsemők vakcinázása utáni láz.