A gyermekek immunizálás utáni lázának okai

, Jakarta – Az immunizálás utáni láz gyakori dolog a gyermekeknél. Általában a láz az immunizálás után néhány napon belül vagy néhány napon belül jelentkezik. Ez gyakran aggasztja az apát és az anyát. Nem kevés szülő fél és vonakodik az immunizálástól, mert fél a gyermekére gyakorolt ​​hatástól.

De ne aggódjon, az immunizálás utáni láz valójában normális. Ez az állapot általában egy idő után elmúlik. Ezért a szülőknek azt tanácsoljuk, hogy folytassák kisgyermekeik immunizálását, hogy segítsenek növelni éretlen testük immunitását. Így a gyermek védve lesz a betegséget okozó vírusok kockázatától.

Olvassa el még: Elvégezhető a BCG védőoltás, ha a gyermekek lázasak?

Láz oltás után és mit kell tudni

A láz a gyermek szervezetének leggyakoribb reakciója az immunizálás után. Akkor mi okozza a gyermek lázát az immunizálás után?

A védőoltásokat a gyermek immunrendszerének serkentésére adják, így nem fogékonyak a betegséget okozó vírusokra. Immunizáláskor egy legyengített vagy elpusztult vírust tartalmazó vakcinát fecskendeznek be a gyermek szervezetébe. Ezenkívül a szervezet ugyanúgy reagál az immunrendszerre, mint amikor a szervezetet megtámadta a betegség. A különbség az, hogy a szervezet nem mutat más tüneteket.

Később, ha a betegség visszatér, a szervezet teljesen felkészült a védekezésre. A fájdalom, viszketés és láz megjelenése az immunizálás után a szervezet pozitív reakcióját jelzi a beadott vakcinára. Ebben az időben a szervezet új immunrendszert alakít ki a beadott vakcinával, amely testhőmérséklet-emelkedést vagy lázat okoz.

Olvassa el még: Láz a kanyaró elleni védőoltás után, itt a magyarázat

Ennek ellenére nem minden védőoltás lesz ugyanolyan hatással a szervezetre. Bizonyos típusú immunizálás valóban lázba hozza a szervezetet, mint például a DPT immunizálás (diftéria, pertussis, tetanusz) vagy a kanyaró. Nem minden gyermek reagál egyformán az ilyen típusú immunizálásra, mert néhány gyermeknek nincs láza a vakcina beadása után.

Szóval, mi a teendő, ha a kicsi belázasodott az immunizálás után?

Általában a kicsi testhőmérséklete megemelkedik az immunizálás után. Az anyáknak azonban nem kell aggódniuk, mert ez az állapot normális. Az anyának csak meg kell nyugtatnia a babát, mert az oltás után természetesen kényelmetlenül érzi magát.

Ha csecsemője még mindig szoptatja az anyát az immunizáláskor, a szervezetben a láz gyorsabban csökken, ha a szokásosnál gyakrabban szoptat. A lázas állapotukban gyakrabban szoptatott gyermekek állítólag gyorsabban javulnak, mint azok, akiket nem kizárólag anyatejjel táplálnak, vagy csak tápszert isznak.

Nem ismert biztosan, hogy a kizárólag szoptatós gyermekek mi okozza a lázból való gyorsabb gyógyulást. Az egészségügyi szakértők azonban azzal érvelnek, hogy az anyatejben található gyulladáscsökkentő tartalom aktív szerepet játszik a gyermekek lázának csökkentésében. Ez azért is lehet, mert a szoptatással a pici jól érzi magát, így nem csökken az étvágya.

Egy másik módszer, amelyet az anyák megtehetnek, ha gyermekük belázasodik az immunizálás után, hogy meleg vizes borogatást tesznek a gyermek injekciózott testrészére vagy a homlokára. Ezt követően ügyeljen arra, hogy gyermeke elegendő folyadékot kapjon, és olyan könnyű ruhát viseljen, amely nem fázza meg.

Olvassa el még: Anya, figyeljen erre a DPT-védőoltás előtt

Az immunizálás utáni láz általában nem igényel különleges kezelést. Ha azonban az orvos bizonyos gyógyszereket vagy egészségügyi termékeket javasol, az anyák megvásárolhatják azokat az alkalmazásban . Házhozszállítással a gyógyszerrendeléseket azonnal házhoz szállítjuk. Letöltés most az App Store-ban vagy a Google Playen!

Referencia:
MedlinePlus. Letöltve 2021. Amikor csecsemője vagy csecsemője lázas.
NHS UK. Hozzáférés: 2021. 6 az 1-ben vakcina: Mellékhatások.
Babaközpont. Hozzáférés: 2021. Védőoltások: mire számíthatunk ezen a napon.